سبک زندگی

همراهی حرارت و رطوبت عامل سلامتی بدن

آیا تا بحال به این موضوع فکر کرده اید که یک انسان بدون آب و غذا چه مدت زنده میماند؟

آیا تا بحال به این موضوع فکر کرده اید که یک انسان بدون آب و غذا چه مدت زنده می ماند؟ انسان بدون غذا شاید در نهایت بتواند مثل ماهاتما گاندی 21 روز هیچ ماده ای مصرف نکند و دوام بیاورد ،اما در مورد آب داستان فرق میکند. دست‌کم ۶۰ درصد از بدن انسان را آب تشکیل داده و تمامی سلول‌های زنده برای ادامه حیات و انجام وظایف خود به آب نیاز دارند. طبق گفته ی پزشکان حداکثر زمانی که یک شخص بدون آب زنده می ماند یک هفته است و این زمان با در نظرگرفتن گرمای شدید و قرارگرفتن زیر نورخورشید و تعریق و انجام حرکات سنگین به 3تا4 روز و یا حتی کمتر هم میرسد.

غذا و درمان 

بدن انسان برای بقا به غذا نیاز دارد چرا که شیره ی غذا ماده ی خام تولید خون است و از دیدگاه حکما جایگزین آن چیزی است که در بدن تحلیل رفته است. محمد بن زکریای رازی پزشک و شیمی دان مشهور ایرانی چنین میگوید: اگر طبیبی درمان شما را بدون توجه به غذای شما آغاز کرد، به مرگ شما کمر بسته است و اگرموفق به درمان بیماری با غذا شد به سعادت رسیده است و درست مطابق با این سخن رازی، حکمای طب سنتی از دو جهت پرهیز دادن از غذاهای مضر و تجویز غذاهای مفید برای درمان فرد، به تغذیه می پردازند. تنها در این صورت است که شخص خود را در سلامتی و درمان خود دخیل میداند و مراقبت خوراک خود است.

مصرف آب و غذا 

مهم ترین و کلیدی ترین توصیه در خوردن،پرهیز از پرخوری و تنوع خواری است. پرخوری مادر تمام بیماری هاست و باعث فساد خون و مشکلات گوارش می شود. بدون داشتن اشتهای واقعی اقدام به خوردن غذا نکنید و قبل از سیر شدن کامل دست از غذا خوردن بکشید. نوع غذاهای مصرفی تان را با محل زندگی،سن،مزاج،فصل و حتی شغل تان انتخاب کنید تا در نهایت بدن خود را در حالت اعتدال قرار داده باشید. لقمه هایتان کوچک و هر کدام را به صورت کامل بجوید تا پس از آن سوهاضمه، نفخ و یبوست به سراغتان نیاید و یادتان باشد که بلافاصله بعد از غذا به کارهای سنگین نپردازید و بدن را برای چند دقیقه در حالت آرامش قرار دهید.

حفظ حرارت و رطوبت

طبق گفته ی بزرگان بدانید که غذای شما دوای شما و دوای شما غذای شماست پس با حفظ حرارت و رطوبت در کنار هم از قطار بیماری ها پیاده شوید و در مسیر سلامتی قرار بگیرید در شروع،غذاهای لطیف که زود هضم هستد و سپس غذاهای دیرهضم را که در طب سنتی به غذاهای غلیظ یا کثیف معروفند را استفاده کنید. ناسازگاری های غذایی را که اغلب به صورت کلی و در بعضی موارد به صورت مشخص شده برای طبع یا مزاجی خاص هستند را بدانید و به شدت از آنها دوری کنید.مصرف زیاد ترشی،شوری و شیرینی را کنار بگذارید و بعد از صرف غذا میوه میل نکنید چرا که گرمای معده برای هضم غذا کم شده و دچار مشکل می شوید.

تصویر زیر نوشیدنی و غذاهایی را نشان می دهد که به حفظ حرارت و رطوبت بدن کمک می کند

مزاج گرم و تر - حفظ گرما و رطوبت بدن - آب و غذا - طب سنتی
مزاج گرم و تر – حفظ گرما و رطوبت بدن – آب و غذا – طب سنتی

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن