مطالب و مقالات علمی و پژوهشی

شرایط مصرف میوه

مواد مغذی میوه وقتی به خوبی جذب بدن میشود ...

تحقیقات نشان داده است مواد مغذی میوه وقتی به خوبی جذب بدن میشود که 20 دقیقه تا نیم ساعت قبل از غذا یا در میان وعده ها میل شود.

 کسانیکه از میوه به عنوان دسر پس از مصرف غذا استفاده می کنند بدانند میوه ها حاوی آب طبیعی هستند و مانند غذاهای پروتئینی، نشاسته ای و چرب نیاز به هضم طولانی مدت ندارند و اگر بلافاصله بعد از غذا خورده شوند باعث می شود برای هضم مواد غذایی دیگر مدت طولانی تری در معده بمانند و این مسئله باعث تخمیر و اسیدی شدن و در نهایت سنگینی و سوزش معده می شود و در طولانی مدت می تواند باعث ایجاد مشکلات گوارشی شود.

بیماران یا سالمندانی که مشکل سوءتغذیه یا سوءجذب دارند، بدانند به دلیل آنکه میوه ها و سبزیجات پرفیبر بوده و به محض خروج از معده ، حرکات روده ها را تسریع می کند، مدت زمان ماندگاری غذا در روده ها را برای جذب مواد مغذی به حداقل رسانده و در نتیجه این گروه برای نفع بیشتر از غذای اصلی باید را در میان وعده ها میل کنند.

طبق نظر متخصصان بهتر است در افراد مختلف با شرایط زیر میوه مصرف شود:

  • در افراد لاغر 1 الی 2 ساعت بعد از غذای اصلی مصرف شود به دلیل اینکه بر روی اشتها آنها اثر منفی نداشته باشد.
  • در افراد چاق بهتر است نیم ساعت قبل از وعده اصلی، میل شود زیرا تا حدودی سبب کاهش اشتها می شود.

با خوردن میوه به عنوان میان وعده به دلیل خالی بودن معده، کمی پس از خورده شدن به راحتی هضم می شود.

جذب بهتر مواد غذایی
جذب بهتر مواد غذایی
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن